EVA Air en de Tourism Authority of Thailand (TAT) hebben hun samenwerking vernieuwd om de status van Thailand als topbestemming te verhogen. De samenwerking, gemarkeerd door een vierjarige Letter of Intent (LOI), werd ondertekend op 19 november 2024 in Bangkok.
Samenwerking tussen TAT en EVA Air
TAT-gouverneur mevrouw Thapanee Kiatphaibool, EVA Air Executive Vice President de heer Albert Liao en hooggeplaatste vertegenwoordigers woonden het evenement bij. Vice-gouverneur mevrouw Pattaraanong Na Chiangmai en EVA Air vice-president de heer Tang Tseng ondertekenden de intentieverklaring.
Beide partijen willen het internationale toerisme stimuleren en de samenwerking is erop gericht om meer reizigers uit belangrijke wereldmarkten aan te trekken. Samen schetsten ze een gezamenlijke visie om de diverse attracties van Thailand te promoten.
Dit hernieuwde partnerschap richt zich op gezamenlijke marketingcampagnes, kennismakingsreizen voor media en reisagenten en verbeterde reispakketten. Daarnaast zullen EVA Air en TAT deelnemen aan beurzen en roadshows om de zichtbaarheid in de doelmarkten te vergroten.
Deze samenwerking bouwt voort op een reeks succesvolle initiatieven tussen de twee organisaties. In 2023 werd Thailand bijvoorbeeld gepromoot met een tramcampagne in Amsterdam, naast de vluchten Bangkok-Amsterdam van EVA Air. De campagne leverde meer dan 21 miljoen impressies op.
Ook hebben TAT en EVA Air het Thaise toerisme onder de aandacht gebracht op het 2024 BOOKIZCON evenement in Zuid-Korea, dat veel belangstelling genereerde. Een netwerkevenement in Sendai, Japan, bracht 11 toeristische partners samen, waardoor de aantrekkingskracht van Thailand in de regio verder werd versterkt.
Thailand als topbestemming
“Onze samenwerking met EVA Air heeft uitzonderlijke resultaten opgeleverd en de unieke cultuur en warme gastvrijheid van Thailand onder de aandacht gebracht,” aldus Kiatphaibool. “Deze hernieuwde alliantie zal meer reizigers inspireren en de positie van Thailand als must-visit bestemming versterken.”
Volgens Liao, EVP van EVA Air, is Thailand een populaire bestemming onder Taiwanese reizigers, wat hun samenwerking met TAT rechtvaardigt. Bovendien zal hun samenwerking de allure van Thailand als favoriete bestemming verder promoten.
Liao: “We richten ons op populaire wereldwijde bestemmingen om het aantal passagiers per reis te maximaliseren en de operationele kosten in balans te houden. Thailand blijft een belangrijke markt, die reizigers van alle generaties aantrekt met zijn gevarieerde aanbod, waaronder eten, winkelen, natuurlijke attracties en ecotoerisme, dat vooral aantrekkelijk is voor Taiwanese reizigers.”
“Ons partnerschap met TAT versterkt de aantrekkingskracht van Thailand als topbestemming,” vervolgt hij. “Door middel van gezamenlijke marketing en op maat gemaakte pakketten willen we de attracties van Thailand aan meer reizigers binnen ons netwerk laten zien.”
“De levensstijlen van Taiwanezen en Thai hebben overeenkomsten, en de digitale transformatie van Thailand heeft nieuwe hoofdstukken geopend voor fijnproevers en shoppers om unieke smaken en culturen te ontdekken,” voegde hij eraan toe. De opkomende influencer cultuur heeft ook bijgedragen aan de wereldwijde aantrekkingskracht van Thailand, met toegenomen passieve inkomsten van internationale digitale nomaden.”
Over EVA Air
EVA Air speelt een cruciale rol in het garanderen van naadloze connectiviteit voor reizigers die Thailand bezoeken. Momenteel voert de luchtvaartmaatschappij 28 wekelijkse vluchten uit tussen Bangkok en Taipei, naast dagelijkse vluchten naar Chiang Mai.
Van 15 januari tot 29 maart 2025 zal de route Bangkok-Taipei toenemen tot 32 wekelijkse vluchten. Reizigers kunnen via Taipei doorreizen naar bestemmingen in Japan, Zuid-Korea, China, Hongkong en Macau.
Verder biedt EVA Air rechtstreekse vluchten van Bangkok naar grote Europese steden zoals Londen, Wenen en Amsterdam.
Afbeelding door jcomp op Freepik